دسته‌بندی نشده

استابلایزر برای ماینر M30S

استابلایزر برای ماینر M30S

درحال حاضر یکی از بهترین، قوی ترین و پر فروش ترین دستگاه های ماینر، دستگاه ماینر M30S یا M30S++ میباشد. این دستگاه معمولا 15 الی 16 آمپر جریان می کشد و همچنین حتما باید ولتاژ ورودی آن بیشتر از 215 ولت باشد تا دستگاه به خوبی کار کند. حال باتوجه به اینکه در ایران افت ولتاژ برق، شدید است و باعث میشود ماینر مدام قطع بشود و یا ارور بدهد، بهترین کار برای رفع این مشکل چیست؟

رفع افت ولتاژ ماینر

برای اینکه بتوانیم از ماینر در برابر نوسانات برق و یا افت ولتاژ برق محافظت کنیم، استفاده از استابلایزر و یا ترانس تقویت برق بهترین انتخاب است. با داشتن استابلایزر، به محض اینکه برق ورودی کمتر از 220 ولت شود، استابلایزر سریعا فعال میشود و افت ولتاژ را جبران میکند و به 220 میرساند.

البته یکی از دلایلی که باعث میشود افت ولتاژ داشته باشیم مسافت زیاد کابل برق میباشد. بعنوان مثال اگر کابل برق با ضخامت کمی داشته باشیم و همچنین مسافت آن زیاد باشد، باعث میشود که افت ولتاژ داشته باشیم و حتی با خرید استابلایزر مشکل برطرف نگردد. برای اینکه مطمئن بشیم کابل برق مناسبی در اختیار داریم میتوانید به تصویر زیر مراجعه کنید.

جدول محاسبه طول کابل برق

در تصویر بالا به عوان مثال: کابل مسی با سطح مقطع 10 میلی متر مربع یا کابل آلومینیومی با سطح مقطع 16 میلی متر مربع به مسافت 250 متر، میتواند 20 آمپر را تحمل کند.

پس اگر مسافت کابل 350 متر باشد و کابل مسی با سطح مقطع 10 میلی متر مربع داشته باشیم و بخواهیم 16 آمپر از آن جریان عبور بدهیم قطعا شاهد افت ولتاژ شدیدی خواهیم بود. پس نباید این مقدار از این کابل جریان بکشیم و حتی اگر ترانس تقویت برق یا استابلایزر تهیه کنیم باز هم مشکل را حل نمیکند.

راهنمای خرید استابلایزر برای ماینر

هنگام خرید استابلایزر برای ماینر باید به یکسری نکات توجه کنیم که انتخاب دقیقی داشته باشیم که در دراز مدت به ماینر و استابلایزر آسیب نرساند. اولین و مهم ترین نکته انتخاب استابلایزر باتوجه به جریان برقی که دستگاه ماینر مصرف میکند. به عنوان مثال دستگاه ماینر M30S بصورت دائم 15 الی 16 آمپر مصرف میکند. پس باید ترانس تقویت برق یا استابلایزری تهیه کنیم که بتواند 16 آمپر بصورت دائم از خود عبور بدهد بدون اینکه آسیب بببیند.

برای اینکه متوجه بشیم آن استابلایزر میتواند این میزان برق را از خود عبور بدهد یا خیر بهتر است از شرکت تولید کننده آن مشورت بگیریم چرا که اعدادی که بر روی اکثر دستگاه ها نوشته شده است اعداد واقعی نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *